FőoldalArchívumCélkeresztben a fogyasztói tudatosság-növelés
2008. október 27., hétfő ::

Célkeresztben a fogyasztói tudatosság-növelés

Az NHH és a hírközlési fogyasztói jogok képviselője a jövőben még nagyobb figyelmet akar fordítani a hírközlési fogyasztói tudatosság növelésére.

Image Image
Dr. Rozgonyi Krisztina
Az ezzel kapcsolatos hatósági stratégiáról Dr. Rozgonyi Krisztina, az NHH Tanácsának alelnöke egy konferencián kifejtette: három fő célt kell a hatóságnak támogatni/megvalósítani. A tudatos fogyasztóvá válást (megismerés és tájékoztatás/oktatás); az átlátható piaci viszonyok megteremtését (elősegíteni a szolgáltatások összehasonlíthatóságát, szolgáltatások és szolgáltatók értékelését); illetve a hátrányos vagy kiszolgáltatott helyzetbe került fogyasztók panaszainak gyors és egyszerű kezelését (egységes panaszkezelés, fogyasztói kiszolgálás kialakítása, határozottabb hatósági fellépés a helytelen piaci gyakorlatok ellen).
Rozgonyi külön is kiemelte: érthetővé kell tenni a fogyasztók számára fontos szakmai információkat, ajánlásokat, javaslatokat; erősíteni kell a fogyasztók önállóságát és öngondoskodását; minden lehetséges eszközzel növelni kell a felhasználók tájékozottságát; egyszerű kapcsolatfelvételi lehetőséget kell teremteni fogyasztó-szolgáltató, fogyasztó-hatóság között; elő kell segíteni a felhasználók szabad és könnyű szolgáltató-, illetve szolgáltatásváltását.
Példaképpen felhozta, hogy jelenleg a felnőtt lakosság mindössze 40%-a (a szoba- és tetőantennások kevesebb, mint egyharmada) tud arról, hogy 2012-ig megváltozik a földfelszíni műsorszórás rendszere. A fogyasztók közel fele ma még azt gondolja: a digitális átállás nem jár majd anyagi stb. kényelmetlenségekkel. Meglepően sokan (45%) viszont azt hiszik, hogy a digitalizáció miatt fizetőssé válnak az eddig ingyenes csatornák.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény