FőoldalArchívumÚj kihívások a PC-gyártóknak 2009-ben
2009. március 17., kedd ::

Új kihívások a PC-gyártóknak 2009-ben

Március 5-én tette közzé az amerikai Technology Business Research Inc. piackutató intézet a PC-k 2009. évi forgalmára vonatkozó legújabb előrejelzéseitÉrdemes elgondolkodni a főbb megállapításokon, mert azok a magyar cégeknek is hasznosak lehetnek


A Boston melletti cég felmérései szerint 2008-ban a nagyobb PC-gyártóknak a forgalom visszaeséséhez képest is nagyobb fájdalmat okozott az asztali és mobil konfigurációk árainak zuhanása. Ezt ellensúlyozandó a szolgáltatások kerülhetnek előtérbe a jövőben. Az anyagból kiderül, hogy 2008. utolsó negyedévében átlagosan mintegy 5 százalékkal esett vissza a legjelentősebb gyártók (pl. Dell, HP, Lenovo, Apple) forgalma. Ennél azonban jóval kényelmetlenebbül érintette ezen cégeket, hogy az átlagos eladási árak nagyjából 13 százalékkal estek, így a korábbi eredményekhez viszonyítva csaknem egyötödével estek vissza a bevételek.

Az intézet arra számít, hogy az áresés nem egyszeri jelenség, hanem komoly strukturális átalakulás előfutára, és mint ilyen, tovább tarthat majd. A kérdés már csak az, hogy az egyes PC-gyártók mennyire tudnak majd alkalmazkodni az új helyzethez. Ebben persze a másik oldalnak is partnernek kell lennie, vagyis a vásárlóknak is megfelelő igényekkel kell fellépniük a szolgáltatások terén.

A piackutató arra hívja fel a PC-gyártók figyelmét, hogy változtatniuk kell a vásárlókhoz fűződő viszonyukon, szemléletükön. A piacot ugyanis már nem a hardver- vagy éppen szoftvereladások, hanem egyre inkább a hosszú távra szóló szolgáltatások uralják. Ez megfelelő módot kínál arra, hogy az egyes vállalatok magukhoz kössék a konfigurációikat megvásárló felhasználókat, ehhez azonban mindenképpen szükség van arra, hogy ezek a cégek vonzó ajánlatokkal álljanak elő ezen a téren, amelyek bebiztosítanák a vásárlók folyamatos visszatérését.

A jelenlegi helyzet főként azért kényelmetlen a gyártók számára, mert normális gazdasági körülmények között a jelentős áresés a forgalom megugrását eredményezte volna. A netbook és nettop készülékekkel világossá vált, hogy sokaknak nincs igazán szüksége a drágább hagyományos megoldásokra. Ugyanakkor ez együtt járt azzal, hogy mások inkább a drágább összeállításokon spóroltak. Mégis, az olcsóbb, belépő szintű megoldásokból sokkal többet lehetett volna eladni, ha nem jön közbe a válság, ami takarékosságra késztette a vásárlók jó részét.

További információ

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény