FőoldalArchívumEnergiaraktározás hibrid járművek számára
2008. november 25., kedd ::

Energiaraktározás hibrid járművek számára

Új, nagykapacitású energiatároló hibrid autókhoz
A hibrid technológia egyesíti a belső égésű motorok és elektromotorok előnyeit. Tudósok nagykapacitású energiatárolókat fejlesztenek, amely a hatékony hibrid autózás előfetétele.Ha a járművet vegyesen hajtja a folyékony fosszilis üzemanyag (benzin, dízelolaj) és a vezetékes villamos hálózatból előzőleg elraktározott villamos energia, az figyelemre méltóan kisebb energiát használ.


A hibrid meghajtásrendszer fékezéskkor automatikusan átáll generátorüzemre, amikor a mozgási energiát elektromos árammá alakítva azt ideiglenesen elraktározzák egy elemben. Az elektromotor ezt az áramot felhasználja. Ez különösen városi forgalomban nyújt óriási megtakarításokat. Az eddigi hibrid technológiának tárolóproblémája volt. A Fraunhofer Intézet három kutatója új energiatárolási módszert fejlesztett ki Electromobility Fleet Test néven. A fejlesztést a német környezetvédelmi minisztérium, a Volkswagen és még hét cég támogatja. A Fraunhofer Intézeten belül is, a hatékonyság növelése céljából az Itzenhoe-i Silicon Technology ISIT, a nürnbergi Integrated Circuits IIS, és az erlangeni Integrated Systems és Device Technology IISB egyesítik erőiket a következő három évben. A kutatók egy lítium-polimer-akkumulátor-technológia alapjaira épülő energiatároló modult fejlesztenek, ami alkalmas járművekben való használatra.
Ennek az energiatároló modulnak ellen kell állnia a mostoha környezeti feltételeknek, amelyekkel egy hibrid járműben találkozni fog, és mindezek felett nagy megbízhatóságot és hosszú élettartamot kell garantálnia – állítja Dr. Gerold Neumann ISIT kutató, aki az egész Fraunhofer tevékenységeket koordinálja. A kutatók remélik, hogy találnak olyan új elektródaanyagot, amely környezetállóbb. Egy különlegesen fejlett telep-menedzsmentrendszer tartósabbá és megbízhatóvá teszi az energiatároló eszközt. A szakértők olyan új energiatároló koncepció után is kutatnak, amelyek szellemében nagy energiasűrűség valósítható meg. Ennek érdekében mechanikai és elektromos részegységeket integrálnak egyetlen modulban, hőmérsékletellenőrzött, adatregisztrált és nagyfeszültségű biztonságra is méretezett rendszerben.
Az új energiatároló modul kísérleti fejlesztésével az intézet 2010-ben készülni el, és a Volkswagennél kívánják tesztelni.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény