FőoldalÜzletRosszul alakult az első negyedév a magyarországi tartós műszaki cikkek piacán
2016. május 20., péntek ::

Rosszul alakult az első negyedév a magyarországi tartós műszaki cikkek piacán

Tavaly a teljes évet nézve rendkívül erős, a GDP-növekedést messze felülmúló bővülést mutatott a szektor, idén sokkal rosszabbul alakult a kezdés. A lanyhább eladások mögött azonban nagyon eltérő teljesítményt mutattak az egyes termékcsoportok – derül ki a GfK friss piackutatási jelentéséből

2015 első negyedévével összehasonlítva a hazai tartós műszaki cikkek értékesítése 1,2 százalékkal csökkent, a teljes forgalom 121,4 milliárd forintot tett ki. A legnagyobb csökkenés (15,9 százalék) az informatikai (IT) szektorban volt megfigyelhető. Ugyanakkor növekedés volt látható a szórakoztató elektronika (CE), a telekommunikáció (TC), valamint a háztartási nagy- és kisgépek (MDA és SDA) piacán.

A háztartási kisgépek2016 első negyedéve 14,6 százalékos növekedést hozott a háztartásikisgép-szegmensnek. A hajápoló és hajformázó kategóriák csak minimálisan tudtak bővülni, míg a szájápolási termékek 27,7 százalékos, a porszívók 19,7 százalékos és a kávéfőzők 16,2 százalékos növekedéssel kimagasló eredményt értek el.

Az idei első negyedévben a háztartási nagygép-szektor 20,44 milliárdos bevételt realizált, ami egyszámjegyű bővülésre volt elegendő 2015 azonos időszakához képest. A tavaly év eleji hűtőgépcsere-program által generált eladási volument nem sikerült megismételni, főleg a fagyasztók iránti kereslet 28,9 százalékos visszaesése volt drasztikus. A szektor növekedését legnagyobb arányban a szárítógépek generálták, amelyek forgalma 32,8 százalékkal múlta felül a 2015 első negyedévében mért forgalmi adatokat.

elektronikai piac

A szórakoztató elektronika területén a síkpaneles tévékészülékek piaca értékben 9,4 százalékkal nőtt 2016 első negyedévében az azt megelőző év azonos időszakához képest. A szegmens összforgalma 13,38 milliárd forintot tett ki. Az ultra HD televíziók népszerűsége a számok tükrében töretlen. Ugyanebben az időszakban növekedett továbbá a hangprojektorok, a multi-room házimozi-rendszerek és a hordozható hangsugárzók iránt megmutatkozó igény is.

A magyarországi mobiltelefon-piac az év első negyedévében 1,6 százalékos értékbeli növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest. Itt figyelembe kell venni, hogy a szektor 2015 egészében 17%-os növekedést ért el. A táblagépek után ez a szektor is elkezdte a telítődés jeleit mutatni. A hagyományos (feature) telefonok és a phabletek komoly csökkenést szenvedtek el, az okostelefonok forgalma pedig – a korábbi várakozásokat alulmúlva – csak 4,6 százalékkal bővült.

A magyar fotópiacon 3,6 százalékos visszaesés volt tapasztalható 2015 azonos időszakához viszonyítva. Miközben a belépő szintű kompakt fényképezőgépek forgalma csökkent, a cserélhető lencsés kompaktok és tükörreflexes társaik erősíteni tudtak.

Az irodatechnikai eszközök első negyedéves hazai piacára a közepes mértékű csökkenés volt jellemző, az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása értékben 13 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakában rögzített számokhoz képest.

A negatív változás egyaránt érintette a hardvereket és a kellékanyagokat, egyedüli kivételként a tintasugaras festékpatronok forgalma stagnált.

Az IT-termékek magyarországi piaca 2016 első negyedévében erőteljes, 15,9 százalékos értékbeli visszaesést mutatott, amellyel a műszaki termékek hazai piacán a leggyengébben teljesítő szektorrá vált a korábbi év azonos időszakához képest. A gyenge teljesítmény mögött elsősorban a táblagépek szereplése áll, amelyek a piaci telítődési ponton túlhaladva 42,9 százalékkal múlták alul a 2015. évi első negyedév számait. Növekedést csak a monitorok, billentyűzetek és egerek termékcsoportja könyvelhetett el.

Forrás

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény