FőoldalRendszerintegrátorAz USA megkezdi a V2V kommunikáció szabályozásának kidolgozását
2014. február 24., hétfő ::

Az USA megkezdi a V2V kommunikáció szabályozásának kidolgozását

A terv szerint a szabályozás már 2017-ben megszülethet. Az autógyártóknak néhány éven belül kötelező lehet az USA piacára szánt autók felszerelése az ehhez szükséges technológiával

Az ELEKTRONET hasábjain is többször írtunk az egymással kommunikáló autók koncepciójáról. Az elgondolás a tesztpályákról hamarosan a közutakra kerülhet, miután az Egyesült Államok kormánya hamarosan az okosautókra vonatkozó szabályozás kidolgozásába kezd.

Az ország közlekedési minisztériuma több autógyártóval karöltve már két éve kísérletezik az egymással kommunikáló gépkocsik koncepciójával. Arra kíváncsiak, hogy az egymással WiFi kapcsolatban álló járművek képesek-e együttműködni, és elkerülni a baleseteket. Ennek kiderítésére több ezer kísérleti okosautóval folytatnak teszteket. Úgy látszik, meggyőző eredményeket kaptak, mivel a közlekedésbiztonságért felelős amerikai NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) február elején bejelentette, megkezdi a folyamatot, melynek eredményeként hamarosan minden új járműben kötelező lesz a hasonló hálózati képességek megléte.

A járművek közötti V2V (vehicle-to-vehicle) kommunikáció a szervezet szerint a biztonsági övekhez és légzsákokhoz hasonló alapvető biztonsági funkció lehet. A V2V, illetve az autó és környezete közötti párbeszédet biztosító V2I (vehicle-to-infrastructure) technológiák ugyanakkor jóval túlmutathatnak az egyszerű biztonsági funkciókon. Az autók 802.11p szabványú WiFi-t használnak majd, ami nagy hatótávolságú, biztonságos üzenetváltást tesz lehetővé a járművek, illetve a környezetük között. A szabványt alkalmazva az autók kiterjedt hálózatokat hozhatnak létre, amelyek nem csak közvetlen szomszédjaikkal, de a nagyobb távolságban lévő többi gépkocsival és a környező közlekedési infrastruktúrával is kommunikálhatnának. Ekkor hálózatba épülve az autók nem csak saját érzékelőikre, Lidar szenzoraikra hagyatkozhatnának, hanem mintegy „kollektív tudattal" navigálhatnának az utakon, egymással nem csak pozíciójukat, de úticéljukat és a tervezett útvonalat is megosztva. A járművek úgy koordinálhatnák a teljes csapat mozgását, hogy mindenki a lehető leggyorsabban jusson célba. Ehhez azonban még jó néhány évnek el kell telnie, az alapszintű V2V kommunikációra viszont a fentiek szerint nem kell sokáig várni. A tervek megvalósulásától a közúti balesetek számának jelentős csökkenését várják.

Forrás

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény