FőoldalArchívumIpari ethernet a vasúti kommunikációban
2010. március 12., péntek ::

Ipari ethernet a vasúti kommunikációban

A növekvő sávszélességigény a vasúti kommunikációs alkalmazások során is egyre gyakrabban felmerülő probléma.A 10/100/1000 Mibit/s portokkal rendelkező ethernet switchek ezáltal előtérbe kerültek a fieldbus alapú TCN (Train Communication Network) alkalmazásokkal szemben, hiszen a videó-felügyeleti rendszerek és a hang-adatátvitel túl nagy sávszélességet igényelnek, amit a fieldbus megoldások nem tudnak kielégíteni. Az ethernet azonban tökéletes megoldást nyújt a jelen és a jövő sávszélesség-követelményeinek

ToughNet ethernet switchek


A ToughNet ethernet switchek a vasúti kocsikon kommunikációt biztosító ethernet hálózat alapjául szolgálnak, mely eszközöket a Moxa kifejezetten a vasúti kommunikációs alkalmazásokhoz fejlesztette ki. Ennek megfelelően a switchek megfelelnek azoknak a környezeti kihívásoknak, melyekkel a mozgó szerelvényen való felhasználáskor kell szembenézni. Az EN50155-ös szabványt éppen azért fejlesztették ki, mert a vasúton történő kommunikáció rendkívül kritikus, így a felhasznált eszközöknél elfogadhatatlan, ha esetenként nem működnek, és ha ebből adódóan leáll a kommunikáció. A ToughnNet switchek elsősorban a vasúti környezetben felmerülő erős rázkódással és elektromágneses interferenciával (EN50121-4 és EN50121-2-3 szabványok alapján) szemben is védettek. A legfontosabb különbségek a hagyományos ipari switchekkel összehasonlítva:
- Az M12-es csatlakozók robusztus csatlakozást biztosítanak nagy rázkódás esetén is
- Kiterjesztett működési hőfoktartomány kültéri környezetre (-40 ... 75 °C)
- Power-over-ethernet portok IP kamerás felügyeleti rendszerekhez, access pointokhoz (akár 15,4 W portonként)
- Különböző táplálási feszültségek (LV: 12/24/36/48 VDC, MV: 72/96/110 VDC)
- Speciális ipari szabványoknak való megfelelés (EN50155, EN50121, NEMA TS2, e1)
A ToughNet termékcsalád 8 és 16-portos menedzselt és nem menedzselt switchei opcionálisan 2 10/100/1000 ethernet portot is tartalmazhatnak, a hálózati redundancia pedig akár 250 db egymáshoz csatlakoztatott switch esetén is - gyűrű- (TurboRing) és lánctopológiában (TurboChain) egyaránt - 20 ms-os helyreállási idővel rendelkezik. A ToughNet switchek bypass funkciót is biztosítanak lineáris topológiákhoz, így ha esetleg meghibásodna az eszköz, az adatok tovább haladnak a következő switchhez. Az IP cím konfigurálása is rugalmas, hiszen a helyszínen, manuálisan is be lehet állítani az IP cím utolsó 3 számjegyét 3 forgó kapcsolóval (rotary switch).

A vasúti ethernet hálózat megbízható infrastruktúrát biztosít a videó-felügyeleti valamint utastájékoztató rendszerekhez, melyeknek természetesen részei a vezeték nélküli kommunikáció, a kamerák, valamint az adatgyűjtés, vezérlés, illetve riasztások küldése is.

Vezeték nélküli komunikáció


Ipari vezeték nélküli hálózatoknál, különösen vasúti alkalmazások esetén olyan kihívásokkal kell szembenézni, mint a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok, a víz, a por, a rezgések és az ütések. A Moxa Access Pointjai megfelelnek ezeknek a környezeti kihívásoknak, az új redundáns Access Pointok pedig még megbízhatóbb kommunikációt biztosít.
Az AWK-5222 és AWK-6222 robusztus kivitelű IEEE 802.11 a/b/g Access Point / Bridge / Client eszközök, melyek két független RF modult tartalmaznak, ami nem csak többféle topológiát tesz lehetővé, de rugalmas és megbízható kommunikációt nyújt ipari vezeték nélküli hálózatokhoz. A wireless bridge mode optimalizálja a WDS-t (Wireless Distribution System), az AP Client mód pedig internet elérést biztosít olyan területeken, ahol a kábelezés túlságosan drága lenne.
A hálózati redundancia nem csak a vezeték nélküli, de a vezetékes hálózatra is kiterjed, hiszen a két ethernet port hálózati redundanciát is biztosít, támogatja a TurboRing valamint az RSTP funkciókat. A hálózati redundancia mellett az eszközök a redundáns DC tápellátással is rendelkeznek, valamint támogatják a Power-over-Ethernetet is. Az AWK-6222 ráadásul IP68-as védettséget is biztosít, így ideális kültéri alkalmazásokhoz.
A 100 ms-os TurboRoamin funkció, valamint a nagy távolságú (akár 10 km) adatátvitel és a kiterjesztett működési hőfoktartomány (-40 és 75 °C között) pedig ideális megoldást nyújt még a vasúti kommunikációs alkalmazásokhoz is, hiszen a gyorsan közlekedő vonatokkal is megbízható, folyamatos kommunikációt lehet kiépíteni.

Adatgyűjtés és vezérlés az ioPAC-kel

Legyen szó egyszerű adatgyűjtésről, vagy komplex vezérlésről, az ioPAC E8000-es sorozat termékei ideális megoldást nyújtanak analóg és digitális jelek hálózatba integrálására, illetve vezérlésére. Az ioPAC egy programozható automatizálás vezérlő (PAC), melybe a PC-k kommunikációs, számítási, adatbáziskezelési, stb. képességeit, és a PLC-k robusztus kivitelét, megbízhatóságát, vezérlési funkcióit, valamint a különböző szenzorokhoz való csatlakozási lehetőségeket gyúrták össze. Az ioPAC tulajdonképpen a Moxa beágyazott számítógépek és a moduláris ioLogik mikrokontroller ötvözete. Támogatja az IEC 61131-3 szabványt, így a felhasználók a megszokott programozási nyelveken írhatják meg a vezérlő szoftvert.
Az IEC 61131-3-as szabvány az alábbi programozási nyelveket tartalmazza Az IEC 61131-3-as szabvány az alábbi programozási nyelveket tartalmazza

EN50155 IP kamera


Az 1,3 megapixeles Vport 15 IP kamera az IP alapú felügyeleti rendszer kiegésztő eleme, mely szintén tökéletesen alkalmazkodik a vasúti környezet kihívásaihoz. M12-es ethernet csatlakozójának segíségével a rázkódás során sem szakad meg a kommunikáció, a PoE táplálás, a széles működési hőfoktartomány pedig lehetővé teszi a megbízható felhasználást vasúti vagy más kültéri környezetben.

A Com-Forth Kft. honlapja

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény