A Xerox laboratóriumaiban megszülető innovációk alapvető funkciója, hogy a munkakörnyezetet leegyszerűsítve az ügyfelek több időt és figyelmet szentelhessenek saját vállalkozásukban adódó feladatoknak. Ez a cél hívta életre a most bemutatott ügyfélszolgálati szoftver prototípusát is, amellyel a Xerox azonnali terméktámogató hozzáférést kínál ügyfeleinek a nyomtatóikkal illetve többfunkciós berendezésükkel kapcsolatban.
A Xerox kutatói szerint a prototípus lerövidíti az ügyfélszolgálati hívásokat és lehetővé teszi, hogy a felhasználó a tényleges üzletmenetre koncentrálhasson. A prototípus kifejlesztése során a Xerox Európai Kutatóközpont kutatói azt tanulmányozták, hogy a különböző ügyfelek hogyan reagálnak a nyomtatókkal kapcsolatos problémákra, és megvizsgálták az ügyfélszolgálatra beérkező hívásokat is.
Hogyan működik a virtuális ügyfélszolgálat?
A Xerox a beépített és távolról elérhető diagnosztikai rendszerek fejlesztésében is élen jár. Számos különböző megoldást kínál, mint például a PhaserSMART önkiszolgáló diagnosztikai eszköz vagy a Command Center, ami a Xerox iGen4 és a Xerox Nuvera digitális nyomtató-rendszerekből közvetlenül az ügyfélszolgálathoz továbbítja az adatokat a gyorsabb kiszolgálás érdekében. Ez az új virtuális ügyfélszolgálati szoftver prototípus annak a Xerox Online Support Assistant nevű interaktív szolgáltatásnak a sikerére épít, ami a Xerox WorkCentre 7500 sorozattal jelent meg, és azonnali hozzáférést kínál az online terméktámogatáshoz.
A virtuális ügyfélszolgálat fejlesztés alatt álló projekt. A Xerox folyamatosan arra törekszik, hogy a legújabb ügyfélszolgálati megoldásokat építse nyomtatóiba.