FőoldalÜzletDeloitte előrejelzés: bár jön a VR, még ne temessük se a TV-t, se a PC-t
2016. április 11., hétfő ::

Deloitte előrejelzés: bár jön a VR, még ne temessük se a TV-t, se a PC-t

A Deloitte Global kiadásában immáron tizenötödik alkalommal megjelenő „TMT Előrejelzések” éves kiadvány a technológia, média és telekommunikáció területén megfigyelhető legfontosabb trendeket vizsgálja egy-másfél éves időtávban

A Deloitte által évente összeállított „TMT Előrejelzések” 15. kiadása szerint a virtuális valóság (Virtual Reality, VR) piaca 2016-ban először éri el az évi 1 milliárd dolláros forgalmat, amiből 700 millió dollár a hardverértékesítésnek, a többi pedig a tartalomszolgáltatásnak tudható majd be. A világ 100 legnagyobb szoftvergyártójából több mint 80 várhatóan integrálni fog termékeibe olyan kognitív technológiákat, mint a gépi tanulás, a természetes nyelvfeldolgozás vagy a beszédfelismerés; a 18-24 évesek pedig az okostelefont és a PC-t egymás kiegészítőinek, mintsem helyettesítőinek látják.

A Deloitte előrejelzése 2,5 milliós forgalmat jósol a VR (virtuális valóság) headsetek, 10 milliós forgalmat pedig az eladott játékapplikációk piacán. A kutatás szerint elsősorban a nagyobb játékrajongók fognak virtuális valóságra költeni, míg az alkalmi játékosok kevésbé. Ez azt jelenti, hogy bár minden okostelefon-tulajdonos ki tudja majd próbálni a VR egy változatát, a tekintélyes VR-bevételeket 2016-ban csupán pár tízmillió felhasználó fogja generálni.

Habár a virtuális valóság 2016-ban fontos mérföldkőhöz érkezik, hosszú távon csak nehezen érheti el az okostelefonok, a PC-k vagy a tévékészülékek általános elterjedtségét. A virtuális valóságban való teljes elmerüléshez szükséges technológia fejlődésével párhuzamosan azonban kétségkívül elképzelhető, hogy a későbbiekben világszerte szélesebb körben fogják használni. Emellett jelentős növekedési tendenciát látunk a kognitív technológiák, például a számítógépes látás, a természetes nyelvfeldolgozás és a gépi tanulás piacán is. Idén 100 vállalati szoftver gyártóból 80 várhatóan forgalomba fog hozni kognitív technológiákat, szemben a tavalyi 64-gyel, ami 25%-os növekedést jelent. Mindez szabadjára eresztheti a Dolgok Internetében rejlő hatalmas potenciált, ami idővel átalakíthatja a számítástechnika ma ismert világát is. Annak ellenére, hogy a felhasználók kevesebb közvetlen figyelmet szentelnek a kognitív technológiáknak, mint a VR-fejlesztéseknek, a kognitív technológia hosszabb távon sokkal fontosabb lehet mind a vállalati, mind az egyéni felhasználók számára.

A jelentés arra is rámutat, hogy míg az Y-generáció az okostelefonok generációja, 2016-ban várhatóan a 18 és 24 év közöttiek alkotják majd a leginkább PC-párti korcsoportot.

A Deloitte legfontosabb 2016-os előrejelzései a technológia, a média és a telekommunikáció terén itt érhetők el.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény