FőoldalÜzletTöbb mint 200 milliárd forintos beruházás akkumulátorgyártásba Magyarországon
2017. november 29., szerda ::

Több mint 200 milliárd forintos beruházás akkumulátorgyártásba Magyarországon

A koreai SK Innovation hatalmas akkumulátorgyárat építhet Komáromban

A koreai The Investor híre szerint innen látnák el az európai autógyártókat. A mintegy 780 millió USD (több mint 200 milliárd Ft) nagyságú beruházásnak köszönhetően az éves gyártókapacitás elérheti a 7,8 gigawattórát, amellyel durván 200-250 ezer elektromos autót lehetne ellátni akkumulátorokkal

Források szerint a beruházó Korea legnagyobb olajfinomító cége, az SK Innovation. A tervek szerint a közel 429 ezer négyzetméteren megvalósuló gyár beruházása állítólag már jövő februárban megkezdődhet Komáromban és a tervek szerint 2020-ban már indulhat is a tömeggyártás. Az SK Innovation beruházásáért állítólag két ország csatázott a régióban: Csehország és Magyarország, de a dél-koreaiak végül minket választhattak. Végül a magyarok által kínált ösztönzők, nem utolsósorban a rekordalacsony, 9 százalékos társasági adó volt döntő – írja a The Korean Herald.

Az SK Innovation már most is az egyik legmeghatározóbb szereplő az elektromos autóknál használt akkumulátorok piacán. A gyártókapacitásuk 2018-ban érheti el a 3,9 gigawattórát és a várakozások szerint ez az érték dinamikusan növekedhet a következő években, amelynek hatására 2022 végére megközelíthetik a 29 gigawattórát.

Itt kell megemlíteni, hogy a Samsung SDI Gödön néhány hónappal ezelőtt európai piacra szánt akkumulátorok gyártását célzó, 100 milliárd forintos, 600 új munkahelyet teremtő beruházásba kezdett, amely már 2018-ra teljes kapacitáson pöröghet. Ekkor a gödi üzem képes lesz 50 ezer elektromos autóhoz akkumulátort előállítani. A Samsung egyébként már 2001-ben megépítette azt a gyárat, amelyet most átalakítanak majd annak érdekében, hogy ott akkumulátorokat gyárthassanak.

A dél-koreai akkumulátorgyártók megjelenése a régióban nem véletlen, az európai autógyártók sorra jelentik be, hogy a következő években rengeteg új, részben vagy teljesen elektromos autót dobnak majd piacra, ugyanakkor a gyártáshoz szükség akkumulátorkapacitással nem rendelkeznek. Éppen ezért a hajtáslánc egyik legfontosabb elemét, az akkumulátort kénytelenek Kínából és Dél-Koreából importálni. A várható keresletnövekedésre reagálva pedig sorra jelennek meg a dél-koreaiak a régióban.

Szintén fontos, hogy a kínai BYD, a világ legnagyobb elektromosbusz-gyártója idén áprilisban már megnyitotta üzemét Komáromban, ahol a teljes kapacitás elérésekor évente négyszáz jármű előállítását tervezik, és 300 embernek adnak munkát. A 6,2 milliárd forint értékű beruházáshoz a kormány 925 millió forint vissza nem térítendő támogatást adott. A BYD komáromi telephelyén kezdetben városi és távolsági közlekedésre szánt elektromos buszokat szerelnek össze, európai megrendelésekre. A kész buszok mellett az angol ADL-lel együttműködésben gyártott autóbuszok vázszerkezeteit is itt hegeszthetik össze.

Forrás

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény