FőoldalKonstruktőr

Konstruktőr

2024-től csak USB-C csatlakozó lesz használható az EU-ban

Az Európai Bizottság - magyar kezdeményezésre - még 2009. nyarán szavazta meg az egységes mobiltöltő bevezetését. Akkor szabványnak a microUSB-t választották.

Újabb mérföldkőhöz ért az LG a 6G fejlesztése terén

Sikeresen tesztelték a terahertzes vezeték nélküli adatátviteli technológiát 320 méter távolságot áthidalva

Nemsokára bemutatják a dupla sebességű USB4-et

Az informatikai szektor gyors fejlődését mi sem mutatja jobban, mint az egyre jobb és gyorsabb eszközök megjelenése. Mindez az USB-szabványnál is jól érzékelhető.

A legújabb nemzetközi technológiai innovációk Budapesten

Európa legújabb technológiai innovációi mutatkoztak be a Huawei Innovation Day 2022 csúcstalálkozón, amelynek idén Budapest adott otthont.

Nagyfeszültségű MLCC elektromos járművek hajtásláncához

A globális autópiac óriási átalakuláson megy keresztül az elektromos járművek irányába. Eddig a belső égésű motorral (ICE) működő járművek hajtásláncait fejlesztették tovább, hogy megfeleljenek a károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Az egyre szigorúbb szabályozás, a kényelmi technológiák és az önvezetés voltak az elektromos autó fejlesztések térnyerésének mozgatórugói. Az elektronikai egységek számának növekedésével nőtt a járművek energiafogyasztása is. Az akkumulátorfeszültségek megváltoztak, hogy megfeleljenek a megnövekedett energiafogyasztási követelményeknek, egyúttal hatékony tápegységekhez is kapcsolódnak. E cikkben a nagyfeszültségű alkalmazásokat használó elektromosjármű-technológiát, és a Samsung Electro-Mechanics nagyfeszültségű Auto MLCC-jét mutatjuk be

Francia mikrorobot a világ leggyorsabbja

Maximális sebessége 120 művelet/perc

Világpremier: 14 Coradia iLint áll utasforgalomba az első, 100%-ban hidrogénnel üzemeltetett útvonalon

A világ első hidrogénvonata, a Coradia iLint újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett az alsó-szászországi Bremervörde városában. A vonat a világ első, 100%-ban hidrogénnel működő vonatútvonalán közlekedik utasforgalomban. A regionális vonat csak gőzt és kondenzvizet bocsát ki, miközben alacsony zajszint mellett üzemel. A 14 üzemanyagcellás meghajtású jármű a Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) tulajdonában van. Az LNVG már 2012-ben elkezdte keresni a dízelüzemű vonatok alternatíváit, és ezzel lendületet adott a vonatok németországi fejlesztésének. A világpremier további projektpartnerei az Elbe-Weser vasúti és közlekedési vállalat (evb) és a Linde gáz- és gépipari vállalat.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény