– Az általunk gyártott új londoni metrószerelvényekkel jelentősen nőni fog az utaskapacitás és a járatsűrűség a Piccadilly vonalon. – Az új szerelvények nagymértékben hozzá fognak járulni az utazási élmény javításához is. Szolgáltatásaink a szerelvények teljes élettartama alatt lehetővé teszik a London Underground számára, hogy a lehető legmegbízhatóbb szolgáltatást biztosítsák az utazóközönség számára, a lehető legkevesebb üzemszünet mellett – mondta el Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
Nigel Holness, a London Underground ügyvezető igazgatója szerint: – Az új szerelvények üzembe állítása a Piccadilly vonalon jelentős mértékben javítja több millió ügyfelünk utazási élményét, hiszen nő a járatsűrűség és megbízhatóbb szerelvények közlekednek majd az elkövetkező évtizedekben. Ez a megrendelés a Piccadilly vonalon közlekedő, a hetvenes években átadott teljes flotta lecserélését jelenti. Az első új szerelvényeket 2023-ban adják át.
Az új szerelvények üzembe állításával csökkenni fog a zsúfoltság a vonalon az egyre növekvő népességű nagyvárosban.
A Piccadilly vonalon közlekedő tágas új szerelvények a Siemens Mobility Inspiro szerelvénycsalád tervein alapulnak, és lényegesen jobb komfortérzetet és kényelmet biztosítanak az utasok számára. A korszerű metrószerelvények nagymértékben javítják majd több millió ügyfél utazási élményét: a szerelvények ajtajai szélesebbek, a kocsik hosszabbak, átjárhatók és teljes mértékben légkondicionáltak. Fedélzeti informatikai rendszerek segítik az utasokat a leszállást követő továbbutazás megtervezésében.
A flottaszolgáltatási szerződés részeként a Siemens Mobility az első szerelvények üzembe helyezését követő öt évig köteles biztosítani a szükséges pótalkatrészeket. A Siemens Mobility az általános garanciális időszak leteltét követően a szerelvények teljes élettartamára kiterjedő műszaki támogatást biztosít. Az LUL digitális szolgáltatásokat is rendelt, amelyek a Siemens Railigent rendszerén alapulnak.
A TfL és a Siemens Mobility egymással szorosan egyeztetve mérlegelik a szerelvények helyi, egyesült királyságbeli gyártásának lehetőségeit a Siemens Mobility bécsi székhelyű nemzetközi kiválósági központjával együttműködésben. A Siemens Mobility 2018 márciusában jelentette be, hogy helyi szerelvénygyártó üzemet létesít a Kelet-Yorkshire megyében található Goole városában. A tervezett üzemben a Siemens Mobility akár 700 (az építkezés során további 250) munkahelyet teremthet, míg a teljes nagy-britanniai szállítási láncon belül további 1 700 új munkahely jöhet létre.
Az LUL a Piccadilly, a Bakerloo, a Central és a Waterloo & City vonalakra kiterjedő ún. „Deep Tube Upgrade Program” részeként rendelte meg az új szerelvényeket. 2026-ig a naponta 700 000-es utasforgalmat bonyolító Piccadilly vonalon csúcsidőben növelik a járatsűrűséget (óránként 24-ről 27 járatra). Ezen a vonalon a csúcsidőszakban 135 másodpercenként közlekednek majd a vonatok.
A Piccadilly vonalon üzembe helyezendő új szerelvények szállításáról szóló hivatalos szerződést a Siemens Mobility és a London Underground (Transport for London leányvállalata) kötötték meg. A (hozzávetőlegesen) 1,5 milliárd GBP összértékű szerződés összegéből egy kb. 1,54 milliárd eurós keretet a Siemens Mobility azonnal lehívhat, míg az összeg fennmaradó részét (a vonatkozó számviteli elvekkel összhangban) a szerződési időszak során lehet felhasználni a 40 évre szóló flottaszolgáltatási megállapodásban rögzítetteknek megfelelően.