Az ICE 4 vonatok 2-es szintű ETCS 3. alapkonfigurációval vannak felszerelve a határokon átnyúló üzemeltetés érdekében. A jóváhagyás még a svájci Bázel felé tartó vonalat is magában foglalja. A vonatok használhatják Bázel határátkelőhelyét a Svájcba való belépéshez. A vonatok, illetve az ETCS rendszerek típusjóváhagyása már sikeresen lezárult a svájci vonathálózaton, megnyitva az utat az ICE 4 vonatok svájci üzemeltetési jóváhagyása előtt.
A szabványosított ETCS rendszer lehetővé teszi a számos európai nemzeti vonatbefolyásoló rendszer harmonizálását, és alapot biztosít a vonatok és a pályamenti berendezések közötti kölcsönös átjárhatósághoz. Az ETCS a fejlesztése óta globális szabvány lett. Az ETCS lehetővé teszi a folyamatos összeköttetést a vonatok és a vonalak között. Használatával a vonatvezetők megkapják a vezetési parancsokat, mint például a pályán megengedett sebességet és az állomástól való távolságot, amelyek közvetlenül a vezetőállás konzolján jelennek meg, és nem a pályamenti jelzőlámpákon. A működéshez szükséges valamennyi adatot folyamatosan a GSM-R digitális vasúti rádiórendszeren keresztül továbbítják a rádiós irányítóközpontból (RBC) a vonathoz, valamint figyelemmel is kísérik. A vonat pontos helyzetét és irányát a vonat számítógépe határozza meg, és folyamatosan jelenti az irányítóközpontnak.
A német állami vasúttársaság összesen 137 ICE 4 vonatot rendelt és az összes vonat fel lesz szerelve az ETCS rendszerrel, tehát nemcsak Németországban, hanem külföldön is közlekedhetnek. A 137 megrendelt vonatból száz darab, 12 és 13 kocsiból álló szerelvényt szánnak Németországba, Ausztriába és Svájcba. A megmaradó 37, hét kocsiból álló szerelvény Németországban és Ausztriában fog közlekedni.